Boka direktBoka

Om MyDentist

Om MyDentist

I augusti 2016 öppnade vi vår första framgångsrika klinik i Västerås, och sedan dess har vår expansion tagit fart. Vi har nu etablerat kliniker i Borås, Norrköping, Malmö, Helsingborg, Örebro, Linköping, Kalmar, Borlänge, Falun och Enköping. Vår ambition är att bli Nordens ledande tandvårdskedja!

 

Vårt mål

MyDentist har som mål att bli den ledande privata tandvårdskedjan på den nordiska marknaden. Detta skall genomföras genom att erbjuda kunderna en förbättrad tandhälsa på ett lättillgängligt, enkelt och attraktivt sätt. Under senare år har ny teknik och nya arbetssätt förändrat och förbättrat kvaliteteten på det arbete som utförs i munnen men väldigt lite har skett i erbjudandet till kunderna; det skall vi ändra på.

Vi skall erbjuda tandvård på platser där människor normalt rör sig, vi skall ha öppet när våra kunder har möjlighet att komma, vi skall arbeta med hög kvalitet och allt skall ske med de möjligheter som ny teknik erbjuder. Dessutom skall vi skapa något som helt saknas inom tandvårdsbranschen idag: ett starkt och innehållsrikt varumärke. MyDentist skall kort och gott revolutionera kundupplevelsen i tandvårdsbranschen!

VD och en av MyDentists grundare har med stor framgång genomfört ett liknande projekt en gång tidigare. Då inom optikbranschen med bolaget Smarteyes. Med MyDentist skall en liknande resa göras i en större bransch som är ännu mer fragmenterad och utan starka varumärken.

 

Vår vision

Sveriges mest rekommenderade tandläkare

Vårt mål är att vara Sveriges mest rekommenderade tandläkare vilket ska göra oss till Nordens största privata tandvårdskedja

 

Vår affäsidé

Revolutionera kundupplevelsen i tandvårdsbranschen.

Detta sker genom att vi erbjuder kunderna en förbättrad tandhälsa på ett lättillgängligt, enkelt och attraktivt sätt

 

Våra värderingar

Vi gör det enkelt

Först och främst vill vi göra det enkelt och tilltalande att vara kund på MyDentist. Vi har en platt organisation vilket gör att vi har snabba beslutsvägar. I allt vi gör skall vi hela tiden tänka: ”kan vi göra detta på ett enklare sätt?”

Vi tror på förändring
MyDentist vill förändra branschen genom att vara ett kreativt och innovativt hälsoföretag. Vi utmanar konventioner och gamla sanningar och är inte rädda för att prova nya vägar.

Vi visar omtanke
Mycket av det som kommer att göra MyDentist till ett omtyckt och framgångsrikt företag handlar om mjuka frågor, hur vi uppträder mot våra kunder och varandra. Vi är i en servicebransch och ingenting är viktigare än att vi alltid tänker och lever service.

 

Vår mission

Tillsammans gör vi Sverige gladare
Munhälsa och hälsa hänger ihop. En frisk mun har stor betydelse för livskvalitet, självkänsla och det sociala livet. Detta gäller alla människor vilket gör munhälsan till en mycket viktig del av folkhälsan. Med andra ord; en bättre munhälsa ger ett friskare liv.

Här på MyDentist revolutionerar vi patientupplevelsen och bygger en unik tandvårdsmiljö som gör tandläkarbesöken mer tillgängliga och harmoniska. Det gör att fler varje dag känner sig bekväma med att gå till tandläkaren – vilket i sin tur leder till en bättre munhälsa runtom i landet. Alla som arbetar på MyDentist är en del av detta och tillsammans är vi med och bidrar till att människor lever längre, mår bättre och vågar skratta mer.

MyDentist ledningsgrupp

Almir

VD

Helén

Operativ Chef

Fredrik

Grundare

Per

Grundare/CFO

Marianne

HR-chef

Linda

IT & Marknadschef

Samy

Odontologisk Kvalitetschef

Mathias

Regionchef

Visselblåsar rutin på MyDentist

Inom MyDentist är vi angelägna om att leva efter våra riktlinjer, principer och gällande lagar. Vi vill göra det möjligt att tidigt fånga upp och agera på signaler om eventuella missförhållanden inom organisationen.

Vår förhoppning är att det alltid ska kännas naturligt att prata med oss direkt om man ser saker som inte borde förekomma, men även om man vill vara anonym så ska det vara möjligt att påtala problem. Därför erbjuder vi en visselblåsarkanal tillsammans med Lantero.

Kanalen är främst avsedd som vi beskriver ovan att fånga upp allvarliga lagbrott eller andra missförhållanden där det finns ett allmänintresse av att informationen kommer fram. Alla anmälningar kommer att behandlas, men om de bedöms ligga utanför systemets syfte kommer de inte att handläggas enligt systemets rutiner.

För att göra en anmälan går man in på en extern webbplats och fyller i ett formulär med relevant information. Ärenden utreds av en särskilt utsedd förtroendegrupp, vid behov med stöd av extern expertis.

Återrapportering sker till ledningsgruppen på MyDentist med förslag på åtgärd eller vidare hantering.

Du kan läsa mer om våra riktlinjer för visselblåsarsystemet längst ner i denna artikel.

OBS! För att garantera din anonymitet, rekommenderar vi dig att:

  • Använda en dator utanför MyDentists nätverk när du rapporterar, då webbtrafik från arbetsplatsen kan vara spårbar
  • Kopiera och klistra in länken nedan i din webbläsare
  • Om du har en QR-läsare i mobilen kan du också skanna QR-koden nedan och komma direkt till rapporteringssidan. Se då till att mobilen inte är uppkopplad mot arbetsplatsens wifi

Rapporteringssidan finns på: https://lantero.report/mydentist

Läs mer

Dags att boka en undersökning?

Är det dags att säkerställa att ditt leende är så friskt och strålande som det kan vara? En regelbunden tandundersökning är nyckeln till att upprätthålla en god munhälsa och förebygga framtida tandproblem.
Boka online

Nyhetsbrev

Gå med i vårt nyhetsbrev idag för att få exklusiva erbjudanden, tandvårdstips och nyheter.
Jag samtycker till att ta emot utskick från MyDentist AB. Jag godkänner att mina uppgifter behandlas och sparas i enlighet med MyDentist integritetsspolicy
© 2024 MyDentist AB, alla rättigheter reserverade.
Powered by 
Ngine Group AB
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram